آدرس مطب: تهران ، جردن بالاتر از چهار راه جهان کودک خ صانعی پلاک ۳ طبقه ۳ واحد ۱۰
خانه » لیفت صورت با فیلر چه مزیتی دارد و ماندگاری آن چقدر است؟

لیفت صورت با فیلر چه مزیتی دارد و ماندگاری آن چقدر است؟

آنچه می خوانید...

لیفت صورت با فیلر، به منظور جوانسازی و سفت کردن پوست کاربرد دارد. در این روش، از پر کننده‌های خاصی برای سفت و جوانسازی پوست استفاده می‌شود. اگر قصد افزایش حجم، جوانسازی، لیفت و اصلاح نقاط ضعف صورت را دارید، بهتر است این نوشته را بخوانید و با مزیت‌ها، روش انجام، میزان ماندگاری و… آشنا شوید.

لیفت صورت با فیلر

لیفت صورت با ژل

لیفت صورت با استفاده از فیلر یا همان لیفت صورت با ژل که به آن لیفت صورت غیر جراحی نیز گفته می‌شود، عمل زیبایی است که هدف آن جوانسازی و لیفت صورت با استفاده از فیلرهای پوستی است. بر خلاف لیفت صورت با جراحی سنتی که شامل برش و دستکاری بافت است، لیفت پوست و صورت با فیلر شامل تزریق استراتژیک فیلر در نواحی خاصی از صورت برای بازگرداندن حجم  و کاهش ظاهر چین و چروک و افتادگی پوست است.

بیشتر بخوانید: تزریق فیلر خط خنده

مزیت‌های لیفت صورت با فیلر

۱. غیر جراحی: یکی از مزایای اولیه لیفت صورت با استفاده فیلر این است که یک روش غیر جراحی است. این روش نیازی به برش و بیهوشی عمومی جراحی ندارد.

۲. نتایج فوری: یکی از مزایای مهم لیفت صورت با کمک فیلر، نتایج فوری است. پس از تزریق فیلر، معمولا در لحظه‌ای که تزریق انجام می‌شود، می‌توانید تغییراتی در صورت خود مشاهده کنید. این تغییرات شامل کاهش خطوط و چین‌های صورت، پوست صاف‌تر و بافت پرتراکم‌تر، برجسته‌تر شدن بخش‌هایی از صورت مانند لب‌ها و گونه‌ها و ترمیم حجم و اندازه صورت است.

۵. حداقل زمان استراحت: در مقایسه با روش‌های جراحی، زمان از کار افتادگی مرتبط با لیفت صورت با استفاده از فیلر حداقل است. اکثر افراد می‌توانند فعالیت‌های روزانه خود را مدت کوتاهی پس از عمل از سر بگیرند.

سفت‌تر شدن پوست صورت: فیلرها با تزریق حجم به بخش‌هایی از صورت که به علت فقدان کلاژن و الاستین شل و ضعیف شده‌اند، باعث سفت‌تر شدن پوست صورت می‌شوند.

۲. افزایش طراوت پوست صورت: با تزریق فیلر، می‌توان مناطقی از صورت را که باعث خسته به نظر رسیدن پوست می‌شوند، طراوت و شادابی بخشید.

۳. شادابی و جوان‌سازی چهره: سفت کردن صورت با فیلر می‌تواند چهره را جوان‌تر و شاداب‌تر به نظر برساند.

۴. کاهش چین و چروک‌های سطحی صورت: با تزریق فیلر به صورت می‌توان چین و چروک‌های سطحی صورت را کاهش داد.

۵. کمتر دیده شدن غبغب: سفت کردن صورت با فیلر می‌تواند باعث کمتر دیده شدن غبغب شود.

۶. روشی ایمن بدون عوارض: لیفت صورت با استفاده از فیلر، روش غیرجراحی است و در مقایسه با جراحی لیفت صورت، به طور کلی با عوارض کمتری همراه است.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلر برای صورت

لیفت صورت با ژل

نحوه انجام لیفت صورت با ژل

لیفت صورت با استفاده از فیلر معمولا شامل مراحل زیر است:

۱. مشاوره: اولین گام، برنامه‌ریزی برای مشاوره با یک متخصص واجد شرایط و با تجربه است. در طول مشاوره، اهداف، نگرانی‌ها و سابقه پزشکی خود را به پزشک بگویید. پزشک ساختار صورت، وضعیت پوست و مناطقی را که قرار است تزریق در آن نواحی صورت بگیرد را ارزیابی می‌کند.

۲. برنامه درمانی: بر اساس نیازهای فردی و نتایج مورد نظر شما، پزشک برنامه درمانی سفارشی را برای شما در نظر می‌گیرد. نوع پرکننده‌های مورد استفاده، روش تزریق و نواحی از صورت که برای لیفت و جوان‌سازی هدف قرار می‌گیرند را تعیین می‌کند.

۳. آماده سازی: قبل از تزریق، صورت شما تمیز شده و از کرم بی حس کننده موضعی استفاده می‌شود تا هر گونه ناراحتی احتمالی به حداقل برسد.

۴. تکنیک تزریق: پزشک از یک سوزن یا کانول ظریف برای تزریق فیلر به نواحی خاصی از صورت استفاده می کند. روش تزریق به نواحی مورد نظر و نوع پرکننده‌های مورد استفاده بستگی دارد. نواحی که معمولا تحت درمان قرار می‌گیرند شامل گونه‌ها، شقیقه‌ها، چین‌های بینی (خطوط بینی تا دهان)، خطوط ماریونت (خطوط از گوشه‌های دهان تا چانه)، خط فک و حفره‌های زیر چشم است.

بیشتر بخوانید: تزریق فیلر به گونه

لیفت صورت با فیلر برای چه افرادی مناسب است؟

لیفت صورت با استفاده از فیلر برای افرادی مناسب است که:

– تمایل به جوانسازی صورت بدون انجام عمل جراحی دارند

– دارای علائم خفیف تا متوسط پیری مانند کاهش حجم صورت، چین و چروک و افتادگی پوست هستند.

– به دنبال نتایج فوری هستند.

– از سلامت عمومی برخوردارند و انتظارات واقع بینانه‌ای در مورد نتایج عمل دارند.

مهم است که با پزشک متخصص مشورت کنید تا شرایط فردی شما را ارزیابی و تعیین کند که آیا لیفت صورت با استفاده از فیلر گزینه مناسبی برای شما است یا خیر.

ماندگاری لیفت صورت با فیلر

۱. نوع فیلر: طول عمر نتایج لیفت صورت بستگی به نوع پرکننده‌های مورد استفاده دارد. انواع مختلفی از پرکننده‌های پوستی از جمله پرکننده‌های اسید هیالورونیک، پرکننده‌های هیدروکسی‌لاپاتیت کلسیم و پرکننده‌های پلی لاکتیک اسید موجود است. هر نوع خواص و مدت زمان اثرگذاری متفاوتی دارد. به عنوان مثال، پرکننده‌های اسید هیالورونیک معمولا بین ۶ تا ۱۸ ماه دوام می‌آورند.

پرکننده‌های هیدروکسی لاپاتیت کلسیم می‌توانند تا ۱۲ ماه یا بیشتر دوام بیاورند، در حالی که پرکننده‌های پلی لاکتیک اسید تولید کلاژن را تحریک می‌کنند و نتایجی را ارائه می‌دهند که می‌تواند تا ۲ سال یا بیشتر ماندگاری داشته باشد.

 متابولیسم و عوامل سبک زندگی: متابولیسم فردی و عوامل سبک زندگی می‌تواند بر طول عمر پرکننده‌ها تاثیر بگذارد. عواملی مانند سیگار کشیدن، قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید، استرس، روتین ضعیف مراقبت از پوست و برخی شرایط پزشکی می‌توانند در میزان ماندگاری تاثیر منفی داشته باشند. از سوی دیگر، سبک زندگی سالم از جمله ورزش منظم، رژیم غذایی متعادل و مراقبت از پوست مناسب، می‌تواند تاثیر مثبت در ماندگاری داشته باشد.

۳. تکنیک و تخصص تزریق: مهارت و تخصص پزشک که این روش را انجام می‌دهد، می‌تواند بر طول عمر نتایج تاثیر بگذارد. پزشک با تجربه درک عمیقی از آناتومی صورت، تکنیک‌های تزریق و مقدار مناسب پرکننده‌های مورد نیاز برای هر ناحیه خواهد داشت. قرار دادن دقیق و لایه‌ بندی مناسب فیلرها می‌تواند نتایج را بهینه کرده و به طول عمر آن‌ها کمک کند.

۴. عوامل فردی: بدن هر فرد به طور متفاوتی نسبت به پرکننده‌ها واکنش نشان می‌دهد و عوامل فردی مانند نوع پوست، روند طبیعی پیری و استعداد ژنتیکی می‌توانند بر مدت زمان ماندگاری نتایج تاثیر بگذارند.

ماندگاری لیفت صورت با فیلر

نتیجه‌گیری

لیفت صورت با فیلر یکی از روش‌های موثر برای جوانسازی و سفت کردن پوست شما است. در این نوشته، به بررسی مزیت‌ها، نحوه انجام، ماندگاری آن و اینکه این روش برای چه افرادی مناسب است صحبت کردیم. اگر قصد انجام این کار را دارید، حتما به متخصص پوست و زیبایی با تجربه مراجعه کنید.

دارای بورد تخصصی از دانشگاه تهران – بیمارستان رازی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − هفده =