آدرس مطب: تهران ، جردن بالاتر از چهار راه جهان کودک خ صانعی پلاک ۳ طبقه ۳ واحد ۱۰
خانه » عوارض بوتاکس زیر بغل شامل چه مواردی است؟
عوارض بوتاکس زیر بغل شامل چه مواردی است؟

آنچه می خوانید...

همانطور که بوتاکس می‌تواند بهترین درمان برای رفع عرق زیر بغل باشد، استفاده از آن نیز می‌تواند عوارضی به همراه داشته باشد. این عوارض معمولا به شکل‌های مختلفی ظاهر می‌شوند و بسته به واکنش هر فرد ممکن است متفاوت باشند. معمولا عوارض مربوط به بوتاکس زیر بغل موقتی هستند و طی مدت زمان کوتاهی بهبود می‌یابند. با ما همراه باشید تا در ادامه مطلب در مورد عوارض مربوط به بوتاکس زیر بغل بیشتر صحبت کنیم.

عوارض بوتاکس زیر بغل

بوتاکس زیر بغل، یک روش درمانی پیشنهاد شده برای کاهش یا از بین بردن تعرق بیش از حد در این ناحیه است. این روش توسط متخصصین پیشنهاد می‌شود و به عنوان یک روش امن و قابل اعتماد مورد استفاده قرار می‌گیرد. با این حال، در نظر داشته باشید که بوتاکس زیر بغل عوارضی نیز در پی دارد. در ادامه، عوارض شایع و موقتی این روش را بررسی خواهیم کرد:

خارش و التهاب

یکی از عوامل بروز خارش پس از تزریق بوتاکس، ورود ماده بوتاکس به بافت است که می‌تواند گیرنده‌های مولد خارش را تحریک کند. با این حال، باید توجه داشت که این عارضه تا زمانی که شدید و غیرقابل تحمل نباشد، خطرناک نیست. گاهی ممکن است خارش و التهاب به دلیل حساسیت به بوتاکس به وجود آید، این حساسیت معمولا موقتی است و در طی حداکثر ۴۸ ساعت بعد از تزریق رفع می‌شود.

بیشتر بخوانید: بوتاکس زیر بغل

درد

در هنگام تزریق بوتاکس در ناحیه زیر بغل، احتمال ایجاد درد وجود دارد که این موضوع امری طبیعی و رایج است. برای کاهش این درد، می‌توانید از مسکن‌ها استفاده کنید. اگر تحمل درد را دارید، پزشک حین تزریق از هیچ داروی استفاده نمی‌کند. در صورتی که تحمل درد شما کم است، ممکن است که پزشک از داروهای بی‌ حسی موضعی استفاده کند تا در طول تزریق درد را کاهش دهد.

کبودی زیر بغل

یکی دیگر از عوارض بوتاکس زیر بغل، کبودی در ناحیه تزریق است. این کبودی به دلیل تاثیر بوتاکس بر روی رگ‌های خونی ایجاد می‌شود و معمولا پس از چند روز از بین می‌رود. در برخی موارد خاص، اگر بیمار قبل از تزریق از داروهای رقیق‌ کننده خون استفاده کرده باشد و خونریزی شدید زیر پوست ایجاد شود، کبودی‌های بسیار زیادی در ناحیه زیر بغل ایجاد می‌کند که برای رفع آن‌ها باید به پزشک مراجعه کرد.

بیشتر بخوانید: بهترین دکتر برای تزریق بوتاکس

سر درد

یکی از عوارضی که پس از تزریق بوتاکس در ناحیه زیر بغل رخ می‌دهد، سردرد است. این سردرد ها ممکن است به حدی شدید باشند که بیمار را به مشکل بیندازند و او را دچار ناراحتی کنند.

عوارض بوتاکس زیر بغل شامل چه مواردی است؟

نشانه‌های سرما خوردگی

اگر بدن بیمار به داروی بوتاکس حساسیت داشته باشد، ممکن است عوارضی مانند نشانه‌های سرماخوردگی در او ایجاد شود. بنابراین، در صورتی که برای بار اول قصد دارید از تزریق بوتاکس استفاده کنید، بهتر است حتما با پزشک خود مشورت کرده تا او از اینگونه عوارض جلوگیری کند و در صورت لزوم، تدابیر لازم را اتخاذ نماید.

بیشتر بخوانید: تزریق بوتاکس

خونریزی

یکی از عوارض بوتاکس زیر بغل خونریزی است، در صورت مشاهده خونریزی در این ناحیه، ابتدا باید خونسردی خود را حفظ کرده و به آرامی عمل کنید. سپس حتما باید این موضوع را به پزشک معالج خود اطلاع دهید تا او بتواند مشکل را ارزیابی کند و اقدامات لازم را برای مدیریت خونریزی انجام دهد.

تورم

پس از انجام تزریق بوتاکس در ناحیه زیر بغل، ممکن است تورم در محل تزریق به وجود آید. این علائم معمولا طی چند روز پس از تزریق خود به خود بهبود می‌یابند، اما اگر درد و تورم بیش از حد شدید و طولانی مدت باشد، حتما باید به پزشک خود اطلاع دهید.

تنگی نفس ازعوارض بوتاکس زیر بغل

تنگی نفس

در صورتی که پس از تزریق بوتاکس در ناحیه زیر بغل دچار مشکل تنفسی شدید، باید به سرعت به پزشک خود مراجعه کنید. این عارضه بسیار نادر است و به دلیل تاثیر بوتاکس بر روی عضلات تنفسی مانند دیافراگم رخ می‌دهد. در هر صورت، مشکلات تنفسی جدی هستند و نیاز به اقدامات پزشکی فوری دارند. بنابراین، هرگز نباید اینگونه علائم را نادیده گرفت.

نتیجه‌‌گیری

قبل از تصمیم‌گیری برای انجام بوتاکس زیر بغل، باید به طور جدی به عوارض آن توجه کنید. برخی از عوارض بوتاکس زیر بغل شامل درد، تورم و حساسیت در محل تزریق است. بنابراین، قبل از انجام این روش، باید با پزشک خود درباره تمامی عوارض محتمل صحبت کنید و اطمینان حاصل نمایید که آگاهی کاملی از ریسک‌های مربوطه دارید. همچنین، توصیه می‌شود که به یک متخصص مجرب مراجعه کرده و نظر و راهنمایی او را در مورد انتخاب مناسب‌ترین روش در نظر بگیرید.

دارای بورد تخصصی از دانشگاه تهران – بیمارستان رازی