آدرس مطب: تهران ، جردن بالاتر از چهار راه جهان کودک خ صانعی پلاک ۳ طبقه ۳ واحد ۱۰
خانه » رفع چین و چروک صورت با لیزر
رفع-چین-و-چروک-با-لیزر

رفع چین و چروک صورت با لیزر

آنچه می خوانید...

رفع چین و چروک صورت با لیزر، درمان پیشرفته و موثر در بهبود ظاهر پوست صورت است. با استفاده از تکنولوژی لیزر، امواج نوری با طول موج خاص به پوست صورت تابانده می‌شود و منجر به ترمیم و تجدید سلول‌های پوستی می‌گردد.

فیلم درمان چین و چروک با لیزر توسط دکتر امیر سلیمانی

مزیت‌های رفع چین و چروک صورت با لیزر

این درمان غیر تهاجمی یا کم تهاجمی چندین مزیت دارد.

۱. دقت: فناوری لیزر امکان هدف‌گیری دقیق نواحی خاص روی صورت را فراهم می‌کند. پرتو لیزر را می‌توان در عمق و شدت خاصی تنظیم کرد و چین و چروک‌ها را با دقت هدف قرار دهد. این میزان دقت، خطر آسیب به پوست سالم اطراف را به حداقل می‌رساند.

۲. تولید کلاژن را تحریک می‌کند: رفع چین و چروک صورت با لیزر، باعث تحریک تولید کلاژن در پوست می شود. کلاژن پروتئینی است که موجب انعطاف‌پذیری و استحکام پوست می‌شود. لیزر درمانی با افزایش تولید کلاژن به بهبود بافت پوست و کاهش چین و چروک در طول زمان کمک می‌کند.

۳. درمان قابل تنظیم: درمان  چروک صورت با لیزر قابل تنظیم است و می‌تواند با توجه به شرایط و نگرانی‌های فردی شخصی‌سازی شود. تنظیمات لیزر را می‌توان بر اساس عمق، شدت و محل چین و چروک‌ها تنظیم کرد و درمان مناسب برای هر فرد ارائه کرد.

بیشتر بخوانید: درمان کک و مک با لیزر

۴. غیر تهاجمی: درمان چروک صورت با لیزر، روش غیر تهاجمی است. در این روش، از انرژی لیزر برای بهبود ظاهر چروک‌ها و تسریع فرایند تجدید پوست استفاده می‌شود. لیزر با تابش نوری قدرتمند و دقیق، به لایه‌های پوست نفوذ کرده و انرژی خود را در نقاط هدف منتقل می‌کند، که باعث بهبود چروک‌ها و تحریک تولید کلاژن و الاستین در پوست می‌شود.

۵. تطبیق‌پذیری: فناوری لیزر می‌تواند انواع مختلفی از چین و چروک‌های صورت از جمله خطوط ظریف، چین و چروک‌های متوسط و چروک‌های عمیق را هدف قرار دهد. می‌توان از آن برای درمان چین و چروک دور چشم خطوط پیشانی، خطوط لبخند و سایر نواحی استفاده کرد. تطبیق‌پذیری لیزر آن را برای رفع انواع چین و چروک در نواحی مختلف صورت مناسب می‌کند.

۶. نتایج طولانی مدت: از بین بردن چین و چروک صورت با لیزر می‌تواند نتایج طولانی مدت داشته باشد. این درمان نه تنها ظاهر چین و چروک های موجود را کاهش می‌دهد، بلکه تولید کلاژن را نیز تحریک می‌کند که در جلوگیری از ایجاد چین و چروک‌های جدید موثر است.

رفع چین و چروک صورت با لیزر

رفع چین و چروک با لیزر چگونه انجام می‌شود؟

قبل از لیزر ، پوست شما تمیز می‌شود و برای به حداقل رساندن درد و ناراحتی از کرم بی‌حس کننده یا بی‌حسی موضعی بر روی پوست شما استفاده می‌گردد. متخصص  پوست از دستگاه لیزر برای هدف قرار دادن مناطق دارای چین و چروک استفاده می کند.

استفاده از لیزر منجر به از بین ‌رفتن لایه خارجی پوست (اپیدرم) و تحریک پوست زیرین (درم) شده و تولید کلاژن را بیشتر می‌کند. این فرآیند باعث بهبود رنگ و بافت پوست می‌شود.

مدت زمان انجام لیزر بین ۳۰ تا ۱۲۰ دقیقه متغیر است. این مدت زمان بستگی به میزان و مکان چین و چروک‌ها و نوع لیزر مورد استفاده دارد. پس از انجام این روش درمانی ممکن است، پوست به طور موقت دچار تورم و خارش شود با استفاده از پماد یا استفاده از کمپرس سرد می‌توان آن‌ها را کاهش داد.

با گذشت ۱ تا ۲ هفته، روند بهبود چین وچروک پوست قابل مشاهده است. در طی فرایند بهبود پوست بعد از لیزر درمانی، باید از محصولاتی که پوست را تحریک می‌کنند، خودداری کنید. استفاده از محصولات آرایشی و شنا کردن می‌تواند خطر عفونت را افزایش دهد.پس از بهبود کامل پوست، تغییرات چشمگیری در کاهش چین و چروک ظاهر می‌شوند.  

بیشتر بخوانید: درمان جای جوش با لیزر

آیا رفع چین و چروک با لیزر عوارض جانبی دارد؟

استفاده از لیزر برای رفع چین و چروک درمانی موثر است. با این حال، همانند هر روش درمانی دیگری، ممکن است عوارض جانبی داشته باشد.

  1. قرمزی و التهاب: پس از استفاده از لیزر، ممکن است پوست قرمز و ملتهب شود. این عارضه موقتی است و به طور معمول در طی چند روز برطرف می‌شود.
  2. التهاب و عفونت: در صورت عدم رعایت بهداشت کافی و استفاده نادرست از لیزر، ممکن است پوست دچار عفونت و التهاب شود.
  3. تغییرات رنگ پوست: بعضی از افراد ممکن است پس از استفاده از لیزر، دچار تغییراتی در رنگ پوست شود. این تغییر موقتی است، اما در برخی موارد نادر ممکن است دائمی باشد.
  4. سوختگی و خارش: در برخی موارد استفاده از لیزر به همراه سوختگی و خارش پوستی است. این عارضه نیاز به مراقبت مناسب دارد.
  5. تورم : پس از درمان با لیزر، ممکن است پوست متورم شود. این وضعیت معمولا به طور طبیعی در چند روز بهبود می‌یابد.
آیا رفع چین و چروک با لیزر عوارض جانبی دارد؟

نتیجه‌گیری

  

دارای بورد تخصصی از دانشگاه تهران – بیمارستان رازی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × چهار =