آدرس مطب: تهران ، جردن بالاتر از چهار راه جهان کودک خ صانعی پلاک ۳ طبقه ۳ واحد ۱۰
خانه » سابسیژن خط اخم
سابسیژن خط اخم

سابسیژن خط اخم

آنچه می خوانید...

سابسیژن خط اخم، روش زیبایی کم تهاجمی است که با هدف بهبود خطوط اخم پیشانی انجام می‌شود. در صورتی که به دنبال روش مناسب برای برطرف کردن خطوط اخم هستید، بهتر است این نوشته را بخوانید و با مزیت‌های و نحوه انجام آن آشنا شوید.

سابسیژن خط اخم

روش انجام سابسیژن خط اخم

در طول این عمل، متخصص پوست یا جراح زیبایی از یک سوزن یا کانول مخصوص برای برش نوارهای فیبروتیک یا بافت همبند که در ایجاد خطوط اخم نقش دارند، استفاده می‌کند. این نوارهای فیبروتیک می توانند پوست را به سمت پایین بکشند و باعث چروک شدن پوست و ایجاد خطوط قابل مشاهده شوند. با قطع این باندهای فیبروتیک، پوست قابلیت لیفت و صاف شدن پیدا می‌کند و خطوط اخم کاهش می‌یابند.

تکنیک سابسیژن شامل ایجاد برش‌ها یا سوراخ‌های کوچک در پوست (در نزدیکی خطوط اخم) است. سپس سوزن یا کانول در زیر سطح پوست وارد می‌شود و نوارهای فیبروتیک را هدف قرار می‌دهد. با حرکت سوزن به جلو و عقب، بافت فیبری جدا می‌شود و پوست از طریق کاهش خطوط اخم صاف می‌شود.

سابسیژن خط اخم علاوه بر رهاسازی فیزیکی نوارهای فیبروتیک، یک مزیت ثانویه نیز دارد. اختلال مکانیکی ناشی از این روش، پوست را برای تولید کلاژن جدید تحریک می‌کند. کلاژن یک پروتئین ساختاری است موجب  حفظ خاصیت ارتجاعی پوست می‌شود.  همچنین، سابسیژن با افزایش تولید کلاژن می‌تواند به جوانسازی پوست و بهبود بافت و ظاهر آن کمک کند.

بیشتر بخوانید: سابسیژن

روش انجام سابسیژن خط اخم

مزیت‌های انجام سابسیژن خط اخم

۱. درمان غیر جراحی: سابسیژن خط اخم یک روش غیر جراحی است، به این معنی که نیازی به برش یا تکنیک تهاجمی ندارد. این روش با استفاده از یک سوزن یا کانول کوچک انجام می‌شود که آن را به گزینه‌ای کم تهاجمی برای رفع خطوط اخم تبدیل می‌کند. این روش به ویژه برای افرادی که رویکردهای غیرجراحی را ترجیح می‌دهند یا کاندیدای مناسبی برای روش‌های جراحی نیستند مفید است.

۲. درمان هدفمند: سابسیژن خط اخم به طور خاص نوارهای فیبروتیک یا بافت‌های همبند را هدف قرار می دهد که در ایجاد خطوط اخم نقش دارند. با آزاد کردن این نوارها از طریق وارد کردن یک سوزن یا کانول، این روش به طور موثر ظاهر خطوط اخم عمیق را کاهش  و اجازه می‌دهد تا پوست صاف شود.

۳. تولید کلاژن را تحریک می‌کند: سابسیژن خط اخم پاسخ طبیعی بدن را برای تولید کلاژن تحریک می‌کند. سابسیژن با تحریک تولید کلاژن به بهبود بافت پوست کمک کرده و موجب جوان‌تر شدن پوست می‌شود.

۴. درمان قابل تنظیم: سابسیژن خط اخم را می توان متناسب با نیازهای فردی و نتایج دلخواه هر بیمار تنظیم کرد. عمق و وسعت سابسیژن را می توان بر اساس شدت خطوط اخم و مناطق خاص مورد نظر تنظیم کرد.

۵. سازگار با سایر درمان‌ها: سابسیژن خط اخم را می‌توان با سایر روش‌ها یا درمان‌های زیبایی ترکیب کرد تا اثر جوان‌سازی افزایش یابد. برای مثال، می‌توان آن را همراه با تعدیل‌کننده‌های عصبی (مانند بوتاکس) برای شل کردن عضلات مرتبط با خطوط اخم یا پرکننده‌های پوستی برای افزایش حجم و صاف کردن بیشتر ناحیه تحت درمان انجام داد. ترکیب روش‌های مختلف می‌تواند نتایج جامع‌تری ارائه دهد.

بیشتر بخوانید: هزینه سابسیژن

مزیت‌های انجام سابسیژن خط اخم

آیا نتایج سابسیژن خط اخم دائمی است؟

نتایج سابسیژن خط اخم، همانند بسیاری از روش‌های زیبایی دیگر، دائمی نیست و به طور معمول، نتایج آن از چند ماه تا یک سال باقی می‌ماند. در واقع، ماندگاری نتایج می‌تواند از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد. عواملی مانند روند طبیعی پیری و بالا رفتن سن، حرکات تکراری صورت، ژنتیک، قرارگیری در معرض نور خورشید و سبک زندگی از جمله عواملی هستند که می‌توانند تاثیرگذار باشند.

پس از سابسیژن خط اخم، تغییرات قابل مشاهده‌ای در ظاهر خطوط اخم به وجود می‌آید. با آزادسازی باندهای فیبروتیک و تحریک تولید کلاژن در پوست، خطوط اخم کاهش می‌یابند و پوست صاف‌تر و جوان‌تر به نظر می‌رسد. اما پس از گذشت مدتی، ممکن است فرایند طبیعی پیری و عوامل دیگر باعث بازگشت خطوط اخم شوند. در این صورت نیاز به تکرار این کار است. توجه به این نکته مهم است که پاسخ‌های فردی به سابسیژن خط اخم می‌تواند متفاوت باشد و هیچ جدول زمانی قطعی برای زمان نیاز به تکرار این روش وجود ندارد. عواملی مانند نوع پوست، نوع سبک زندگی و میزان خطوط اخم می‌توانند بر ماندگاری نتایج تاثیر بگذارند.

برای حفظ نتایج به دست آمده، مراقبت مناسب از پوست و جلوگیری از قرارگیری در برابر نور شدید خورشید مهم است. همچنین، تکمیل کننده‌های دیگر مانند تعدیل‌کننده‌های عصبی مانند بوتاکس و پرکننده‌های پوستی می‌توانند در بهبود ماندگاری نتایج کمک کنند. اگر به دنبال سابسیژن خط اخم یا هر روش زیبایی هستید، توصیه می‌کنیم با متخصص پوست مشورت کنید.

بیشتر بخوانید: درمان کک و مک با لیزر

آیا سابسیژن خط اخم درد دارد؟

سابسیژن خط اخم ممکن است کمی ناراحتی ایجاد کند، اما سطح درد تجربه شده از فردی به فرد دیگر متفاوت است.

۱. بی‌حسی موضعی: قبل از انجام عمل سابسیژن، معمولا از یک بی‌حس کننده موضعی برای بی‌حس کردن ناحیه تحت درمان استفاده می‌شود. بی‌حسی کمک می‌کند تا درد و ناراحتی در طول خود عمل به حداقل برسد.

۲. در طول فرآیند سابسیژن، ممکن است برخی از احساسات مانند فشار یا یک احساس کشش خفیف در حین وارد شدن سوزن یا کانول در زیر پوست احساس کنید اما به طور کلی قابل تحمل است.

۳. آستانه درد: هرکسی آستانه درد متفاوتی دارد، به این معنی که حساسیت آن‌ها به درد می‌تواند متفاوت باشد. برخی از افراد ممکن است این روش را بدون درد بدانند، در حالی که برخی دیگر ناراحتی بیشتری را تجربه کنند.

۴. ناراحتی پس از عمل: پس از سابسیژن، معمولا کمی ناراحتی خفیف، کبودی، تورم یا حساسیت در محل درمان احساس می‌شود. این موارد موقتی هستند و باید در عرض چند روز تا یک هفته برطرف شوند. مسکن‌های بدون نسخه، می‌توانند به کنترل هر گونه ناراحتی در طول دوره بهبودی کمک کنند.

آیا سابسیژن خط اخم درد دارد؟

نتیجه‌گیری

سابسیژن خط اخم یک روش زیبایی کم تهاجمی است که برای بهبود خطوط اخم پیشانی استفاده می‌شود. در این نوشته، به بررسی نحوه انجام سابسیژن، مزیت‌‌های آن و… پرداختیم. مانند هر کار پزشکی، توصیه می‌کنیم برای انجام سابسیژن به متخصص پوست و مو مراجعه کنید.

دارای بورد تخصصی از دانشگاه تهران – بیمارستان رازی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 4 =